Saturday, August 29, 2009

saya Sayang Abah Saya......

time ni ak dok wat analisis data....
wat pon cket je..rehat je lebih...huuhu
ntah laa..tetibe teringat kat somethng yg mengusik jiwa ku...
dh smggu kte menjalani ibadah puasa...jap je kan masa berlalu..
dari hari ke hari...berganti bulan n then berganti tahun lak...
lps pose...kte sambut aidilfitri....
ntah ke brapa kali ek ak n sefamili menyambut ramadhan n syawal tnpa
abah...erm...dh 4 thn laa kan..abah ak meninggal pada 20hb Februari 2006..
skang dh 29hb Ogos 2009...jap je masa berlalu...
ntah laa...ak tetibe rse rndu sgt kat arwah abah ak....
btoi..ble de kat umah...ak asyik dok sebut n cte sal arwah abah...
kalo leh...ak nk alwiz sbut pgglan "abah" ni...
dlu masa hayat arwah abah aku..ak xde laa rapat sgt ngn die...
ak igt lgi...time ak kecik2 mgkin dlm umo 7, 8 thn kot...ak tkut nk ckp ngn abah...
kalo nk mtk pape..msti ak mtk melalui ma aku...hehe
pastu igt dlu...ak usik adik ak kot ntah laa...x bpe nk igt dh...
last2 ak kne marah ngn abah aku...
prnah gak kne rotan kot...hehe.pas kne mrh ak g nyorok bwh meja makan
amik bntal n tdo bwh meja makan kt dpur...aduhaii...
kre nakal gak ak ni yer...
abah ak garang...tgk muka pon ak dh tkut....misai yg melenting tu laa yg wat ak tkut
tp....abah ak sorang baik...die x prnh abaikan anak2nye...
die x prnh pilih kasih...sume die bg sma rata...
abg ak usik ak...die mrh abg ak....
kwn2....ak teringin sgt nk peluk cium abah ak..
swktu hayat die...ak x kesempatan nk wat sume tu...
time raya n time ak nk g jalan jauh bru ak salam n cium tgnnye...
dlu time abah de...ak x gne kesempatan tu sebaik mgkin...
kononnya segan...malu...
tp skang..abah dh g wat slama2nya....
last ak dpt cium msa sblom die dikafankan....
ak sedih sgt2x......
ble tbe suasana mcm ni...lg bertmbh sedih...
ape pom...ak sbgai anak..hnya mampu berdoa n sedekah
ayat2 al-Quran buat abah di sna...
segala kenangan akn tersemat di sanubari...

moga roh abah tenang di sna...
amin....

saya sayang abah saya.....

ni je satu2 gmbr abah ak yg ak smpn dlm lptop...
ni pom ak scan...yg len dlm album...
dlu mne de hp kamera n kamera dgital lg...huhu



1 comment:

  1. sabar ye sayang..ni adalah ujian dari Allah untuk membentuk kita jadi insan yang lebih kuat...nurl pecaya..yat kuat..

    ReplyDelete