Saturday, January 1, 2011

::cebisan kata....::


"Ya Allah..andai aku mencintai seorang insan, biarlah rasa cintaku pdnya mendekatkan lagi diriku padMU...bkn mnjauhkan ak dariMU...tetapkanlah hatiku hanya untuknya...andai benar telah Engkau takdirkan dia utkku" ~~♥


"Cinta yang dtg bertandang di lubuk hati itu fitrah. Namun, apabila ia di susuli tindak-tanduk y tidak direhai, ia bertukar mnjadi fitnah. Allah S.W.T memahami fitrah ini dgn mensyariatkan perkahwinan. Dgn itu, utk apa mnikmati cinta sbelum bkahwin? Bimbang ia bkal mjadi tawar & hambar, hilang barakah, hilang kemanisan" (FITRAH CINTA)


''Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagiaan sepanjang masa. Kadang kala manusia di asak dengan pelbagai dugaan dan ujian. Sekiranya lemah, kita akan terus hanyut mengikut kata hati dan tidak berusaha mencari penyelesaian diri."


''wanita solehah ibarat angin yg lalu,mereka hadir tanpa dsedari, ttpi kehadiran mreka amat mndamaikan hat''


''Cinta-Mu ingin selalu dekat dlm hatiku, cintanya adalah inspirasi yg bertaut dlm fitrah-Mu.Padang pasir duniawi menjerluskan kakiku melangkah di pasir yg berbutir mempesona. Ya ILAHI, bantulah daku bangkit dari lompang dan cela dunia ini. Bersama cinta-Mu dan cintanya agar ia menjadi bagai benteng kekuatan menghunus di...... lembah pasir yg kelam dan dlm..Pimpinlah kami dlm kalimah LAILAHAILLAH di akhir pengembaraan ini.''


''wanita solehah ibarat sbutir mutiara dlm bkas kaca,,hnya boleh dlihat tapi tdak boleh dpgang,,menjadikannya sgt bernilai ^^



"Allah setiap saat 'memanggil-manggil' kita utk kembali kepada-Nya.
Dgn cara apa saja. Dia, dgn kasih sayang-Nya,terkadang membuat suasana kehidupan seorang anak manusia sedemikian rupa dgn musibah, kesusahan dan kesukaran sehingga kalbunya dibuat-Nya 'menoleh' kepada Allah..Tetapi......teramat sedikit orang yg mendengarkan, atau berusaha mendengarkan, panggilan-Nya ini."



''Ya Allah berikan cintaMu kepadaku,
Jadikanlah orang yang mencintai-Mu mencintaiku,
Dan jadikanlah aku mencintai segala yang membawa kepada kecintaanMu''



" Allah menguji keikhlasan hati kita bila kita bersendirian, Allah memberi kedewasaan bila kita ditimpa masaalah, Allah melatih kita dengan kesabaran dalam kesakitan, Allah tidak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang kecuali dengan menggantikannya dengan yang lebih baik "


Biar Kamu Tidak Cantik Di Mata Bumi Tetapi Namamu Menjadi Perbualan Penghuni Langit. Tidak Ada Kekayaan Yang Melebihi Kesihatan & Tidak Ada Kegembiraan Yang Melebihi Kesenangan Hati. Jauhilah Berbangga Diri, Kerna tidak Ada Yang Dapat Dibanggakan Pada Diri Makhluk Yang Dicipta Daripada Tanah Dan Yang Akan Kembali Pula Ke Dalam Tanah.



1 comment:

  1. cinta itu fitrah manusia...berdoa smg kte mendpt jodoh n cinta yg sbnr...:)

    ReplyDelete